Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

Amsn'nin Dosya Gönderme/Alma hızını yükseltmek

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 21 Mart 2009 Cumartesi — Saat: 00:49:00

Merhabalar. Geçen kurulumlarımda aMsn'nin dosya gönderme/alma hızının düşüklüğünden bende diğer arkadaşlarımız kadar şikayetçiydim... Ama geçenlerde ayarlarını kurcalarken bir geçiş (port) ayarı farkettim ve aklımdan "acaba amsn'ye bir geçiş aralığı açsam hızım normale döner mi?" diye geçirdim. Gerçektende geçiş denemesi yaptığımda geçişin olmadığını gördüm ve umut yelkenlerimi biraz daha fazla açtım... Sonra bir geçiş yolu açtım modemimden ve aynı yolu amsn'ye de tanıttıktan sonra deneme yaptığımda güzel bir sonuç elde ettim. Sonra bir arkadaşımla denemek için MSN'den Amsn'ye bir dosya gönderimi yaptığımızda sonucun 20-23 kb olduğunu gördüm... Bu da gayet doğal ve normal bir hızdı. Sonuçta gönderme yapan kişinin gönderme hızı zaten TTnet tarafından 20 kb ile sınırlanmış... Yani arkadaşım da bir 1024/256 kbps hız üyesi. Kısacası 1 mb sınırsız desek sanırım herkes anlar. Şurada bir arkadaşımız:
Msn Live istemcisi dosya transferi için yeni ve daha hızlı bir protokol kullanıyor ve bunun aMSN, kopete, pidgin gibi uygulamalarda desteklenmemesi yavaş dosya göndermenize sebep oluyor.
Demiş ama ben aşağıdaki yöntemi uyguladığımda normale döndü her şey. Bilmiyorum ne kadarı doğru ne kadarı yanlış. Her neyse lafı fazla uzatmadan nasıl hallettiğimizi de anlatalım da vatana millete ufakda olsa bir hayrımız dokunsun.
İlk önce aMsn Seçeneklerimizi açalım ve Bağlantı sekmesine geçelim. Oradaki Dosya Aktarımı, p2p ve NAT ayarları bölümünde bulunan geçiş numarasını yazacağınız yere beş haneli bir rakam girin.[1] Daha sonra genel ağ tarayıcılarınızı açın ve 192.168.2.1 yazın. Gelen pencereden içeri girin ve NAT>Port Yönlendirme ayarlarına geçin.[2] Orada bulunan Uygulama bölümüne uygulamamızın adını (aMSN ya da siz ne yazarsanız), Hedef IP Adresine kendi bilgisayarınızın yerel ip'sini (genelde 192.168.2.2 olur) yazın, Protokol Tipi'ni TCP&UDP olarak ayarlayın, WAN Portları'na aMSN'nin geçiş yolu olarak yazdığınız numarayı, Hedef LAN Portları'na yine aynı numarayı yazıp Etkin'i işaretleyip Kaydet tuşuna basın. Şimdi tekrar amsn'nin seçenekler penceresindeki bağlantı sekmesinde bulunan Portu Dene tuşuna basarak ayarlarınız olmuş mu diye bir deneme yapın. Eğer yeşil bir yazıyla "Portlar iyi ayarlanmış" yazıyorsa ayarlarınız tamamdır. Artık Live Messenger'daki gibi diğer arkadaşlarınızla dosya alışverişinize daha hızlı bir şekilde devam edebilirsiniz.

Kolay Gelsin...


Bu görseli indirmek için tıklayınız.
Eğer aMSN temasını beğendiyseniz şuradan indirebilirsiniz.



#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver