Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

Firefox olmazsa olmaz eklentilerim

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 2 Haziran 2009 Salı — Saat: 19:14:00

    Merhabalar, bugün böyle bir yazı yazayım dedim... Firefox olmazsa olmaz eklentilerim sayesinde her ihtiyacıma karışılık bulabiliyorum... Mesela eğlenebiliyorum, günlüğüme girdi yapabiliyorum, youtube dahil tüm sitelerden çoklu ortam (flv, swf, görsel (video), vb.) dosyası indirebiliyorum, firefox'un yedeğini alabiliyorum, indirme yöneticilerimi yönetebiliyorum, dosyaları daha hızlı bir şekilde karşıdan yükleyebiliyorum, güzel bir Firefox görünümüne sahibim, herhangi bir yerde oturum açacağım zaman ya da kaydolacağım zaman çok hızlı bir şekilde bu dediğimi gerçekleştirebiliyorum, Linux'tayken değil ama Windows'tayken hava durumunu öğrenebiliyorum, um, um, um... :) Elbette hepsini yüklemek istemeyeceksinizdir ama göz atmadan da geçmeyin derim. Çünkü benim olduğu kadar sizlerinde işini kolaylaştıracaktır :)... Gelelim bu kadar laftan sonra eklentilerime...
FEBE
    Çok sevdiğim ve ihtiyaç duyduğum bir eklenti. Bu sayede Firefox'umu her istediğim zaman rahatça yedek alabiliyorum. İstersem hepsini (çerezler, kayıtlı parolalar, yer imleri...) , istersem sadece yüklü bulunan eklentileri...
SCRIBEFIRE
    Şuanda bu günlüğe girdi yapmamı sağlayan, mükemmel bir eklenti... Bu eklentinin 1.0 sürümünü (yani ilk sürümünü) anlatmıştım; ama şuanki sürümü ilk sürümünden çok farklı ve çok çok daha yetenekli. Günlük yazarkenki kullandığınız yazım bölmesinde yazdığınız yazılarınızı çok kolay ve daha geniş (anlatım anlamında) bir biçimde yazabilirisiniz.

SXIPPER
    Kayıt başvurularınızı (yani herhangi bir foruma, msn'ye ya da gmail gibi bir istemciye) çok kolay bir şekilde yapmaya yarıyor. Anlatırken anlamadınız ama kullandığınızda çok kolay ve yarayışlı olduğunu göreceksiniz...
DOWNTHEMALL
Bir indirme yöneticisidir. Çok kolay bir şekilde indirmelerinizi yönetebilirsiniz ve ayrıca internet bağlantınızı oldukça verimli bir şekilde kullanıp, hızlı bir karşıdan yükleme yapmanıza yarar. İndirmelerinizi süzgeçleyebilirsiniz. Mesela diyelim ki bir sanal yöreye (web sitesi) girdiniz diyelim ve sadece mp3'leri indirmek istiyorsunuz. Sağ tıklayıp tümünü indir dedikten sonra süzgeçten sadece mp3'ü seçerseniz sanal yöredeki diğer resimleri ya da başka ortam dosyalarını indirmemiş olursunuz. Toplam 30,393,227 defa indirilmiş bu eklentiyi sizin de indirip denemek isteyeceğinizden adım kadar olmasa da eminim...
FLASHGOT
    Bu eklenti de bir bir yukarıda anlattığım downthemall ve diğer indirme yöneticilerinizi yönetmenizi sağlar. Yani indirme yaparken hangi yöneticiyi kullanmak istediğinizi belirtirseniz onu uygular... Ve ayrıca bir başka güzel işi de bir aşağıda anlatacağım eklentinin işinin hemen hemen yarısını yapıyor. Herhangi bir sitede ortam oynatmaya başladığınızda sağ aşağı köşede bir filim şeridi yanıp sönmeye başlar. Ona tıkladığınızda ayarladığınız indirme yöneticisiyle hemen indirmeye başlayabilirisiniz. Ama tam olsun, seviyorum ben flashgot'umu da VideoDownloadHelper'ımıda :)...
VIDEODOWNLOADHELPER
    Her türlü siteden, her türlü ortam dosyasını indirebilirsiniz. sanırım en fazla ilgileneceğiniz eklenti de bu olacaktır... :) Çünkü biliyorumki hepiniz benim gibi istediğim sisteden (özellikle de youtube'dan) dosya indirmeyi seviyorsunuz... Bu eklenti ile dönüştürme de yapabilirisiniz. Bu işlevin ücretli mi ücretsiz mi olduğunu unuttum ama sanırım ücretliydi. Fakat yine de yaptığı iş, yani youtube veya herhangi bir siteden oynattığınız ortamı farkedip yakalayabilmesi çok sevdiğim bir iş. Zaten dönüştürmeye de ihtiyacım yok, olduğunda FormatFactory hemen yetişiyor imdadıma :) (bu arada, format factory linux altında da wine ile windowstakinden farksız bir şekilde çalıyor. Eğer linux kullanıyorsanız heberiniz olsun :)). Eğer bir ortam dosyası indirmek isterseniz herhangi bir sanalyörede (örneğin youtube'da) istediğiniz bir müziği ya da filimi izlemeye başlayın. Ortam dosyası çalmaya başlayınca araç çubuğunda göreceğiniz renkli toplar dönmeye başlayacaktır... Siz izledikten sonra indirme yaparsanız arabellekten çekeceğinden saniyeler bile sürmüyor dosyayı bilgisayara almanız. Ama eğer ortam dosyasının yüklenmesi tam bitmeden dönen topların yanındaki tırnağa basıp indirmeye başlarsanız normal indirme hızınızda indirirsiniz... Sanırım en güzel eklentilerden birisi bu. :) Haftada 608,757 ve toplam da 39,777,214 defa indirilmesindeki sırrı da açıklıyor sanırım bu anlattıklarım :).
FLAGFOX
    Flagfox eklentisi, bulunduğunuz sanal yörenin hangi ülkedeki sunucudan yayınlandığını gösteren bir eklentidir, ufaktır, gereksizdir ve adres çubuğunda bulunur :)
COOLIRIS
    Cooliris hakkında çok şey yazılır ama daha önce de incelediğimden çok konuşmak istemiyorum... Oldukça güzel ve eğlenmemi sağlayan bir eklenti. Çok görseldir ve flash ile yapılmıştır... Youtube'da facebookta görsellerinizi izlerken ve resimlerinizi derli toplu, daha güzel ve slayt halinde izleyebilirsiniz. Çok kaliteli ve bir birinden güzel resimleri de keşfedebilirsiniz. Bir de program var ki parmaklarınızı ısırırsınız. Fakat bu dediğimi Linux üzerinde yapamazsınız :). Windows destekli programla görsellerinizin (vidyolarınızın) yönünü değiştirebilir, youtube'dan görsel (filim) indirebilirsiniz. Programın adı FreeStudio. DVDVideoSoft şirketinin imali :). İndirmek isterseni şuraya gidebilirsiniz.


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver