Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

1 mi 1,5 mi?

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 14 Aralık 2010 Salı — Saat: 02:05:00

     Bugün Algoritma sınavını olduk. Bilgisayar Programcılığı birinci sınıfta okuyorum. Burayı kazanmadan önce de bilgisayar programlamasıyla uğraşıyordum. Yine de yanlışım varsa affola. Tartışmalı bir soru Bir programın kodları verilmiş, çıktısı bizden isteniyordu. Ortada bir laf geçiyor; "hoca cevap '1' dedi." diye. Hocadan duymadıkça inanmam. Genelde balon oluyor bu tür haberler. Ama neyse ben size soruyu yazayım. Cevap sizden olsun. Dediğim gibi, "insandır beşer; yanılır, şaşar :)". Soru C'de yazılıyor ve şöyle:
#include
int main(void){
int bolunen, bolen;
float bolum;
bolunen = 12;
bolen = 8;
bolum = bolunen/bolen;
printf("Sonuc: %f", &bolum);
getch();
return 0;
}
     Olay burda bitiyor. Gayet basit bir çıktı var. Sonuç: 1,5 olması gerekiyor. Ama "duyulana" göre hoca sonuç 1 demiş. Nedeni de dönüştürme (casting) işleminin yapılmamasıymış. Ama bana göre dönüştürme işlemine gerek yok. Dönüştürme dediğimiz işlem bir tam sayıyı bir ondalık (virgüllü) değere dönüştürmektir. Görüldüğü gibi de zaten bolum değişkeni bir ondalık sayı türünde tanımlanmış ve tekrar ondalık sayıya dönüştürme gereksiz bir olaydır. Buna göre sonuç ondalıklı sayıyı da kapsadığından 1,5 olması gerekli. Bakalım, hocayı bulup konuşturmak gerekli. :)

     İyi geceler dileyerek bu yazıyıda bitireyim. Kolay gelsin...
---
Düzeltme: Soruya sonraki konuyla açıklık gelen bir düzeltme.


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver