Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

Ne pişirsem?

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 3 Ekim 2013 Perşembe — Saat: 23:21:00

Description unavailable
Description unavailable (Photo credit: elif ayse)
Hemen her gün annelerimiz, eşlerimiz, ablalarımız tarafından, hatta okuyan evde kalan öğrenciler tarafından ortalama iki defa sorulan bir soru :). Sorunun cevabı çok basit; ama burda soruyu uzatan aklımızı kurcalayan cevabın bilinmemesi değil, kararsızlığımız. O yüzden basitçe bir programla işlerimizi kolaylaştırmak istedim ve bir program yazdım. Adını da ne pişirsem koydum :). Programı açıp ne pişirsem düğmesine tıklayarak hemen bir öneri alabilirsiniz. Aslında programı biraz daha geliştirip önerilerin her birine tariflerinin internet bağlantılarını da eklemek geçti aklımdan ama hemen araştırıp bulunacak bir şey için o kadar uğraşmayayım dedim. Keyfi olarak yazdığım programı aşağıdan indirebilirsiniz. Yemek listesini Erzincan, Çukurova ve Akdeniz üniversitelerinin yemek listelerinden edindim.

Resme tıklayıp büyütebilirsiniz
Teknik Ayrıntılar
Normal bir kullanıcının devamını okumasına gerek yok çünkü teknik ayrıntılardan bahsedeceğim; ama nasıl yazıldığını merak ettiyseniz devam edebilirsiniz tabi ki. Programı C# diliyle yazdım. WPF kullandım. Dolayısıyla küçük ve şık bir tema ekleyip arayüzünü windows forma göre daha da güzelleştirdim. Etkileyici bir düğmeye sahip :). Tema eklemek için wpf themes adındaki programı indirip kuruyoruz. Sonra solution explorer penceresindeki projemize sağ tıklayıp wpftoolkit.dll'i  referans ekliyoruz (add reference). Buradaki temaları (wpf themes) indirip birisini yine solition explorer penceresindeki projemize sağ tıklayıp var olan bir dosya ekle (add existing file) diyerek ekliyoruz. Tasarım penceresini açıp xaml kodlarının arasına
etiketini şuna benzer şekilde ekliyoruz.

Geriye kalan sadece yeniden yapılandırmak. Yani build etmek.
Bir dizi içerisine, hakkında düğmesine tıkladığınızda göreceğiniz üniversitelerin yemek listesindeki yemekleri ekledim, düğmeye tıklandığında dizinin boyutuyla 0 arasında rastgele bir sayı belirleyip dizinin o elemanında hangi yemek varsa onu öneriyor. Mantık da, yazılımda gayet basit olmasına karşın soruna iyi bir çözüm getirmekte. Özellikle de kararsız insanlar için çok güzel olacaktır.
Aşağıda programın kodlarını bulabilirsiniz.

Enhanced by Zemanta


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver