Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

Euro Track Simulator 2 ve Yüz Algılayıcı ile Oyunu Oynamayın, Yaşayın

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 7 Aralık 2013 Cumartesi — Saat: 21:38:00

Drive on the Left Signs when entering Dover
Drive on the Left Signs when entering Dover (Photo credit: DanieVDM)
Biraz reklam başlığı gibi oldu ama her şey gerçek. Geçenlerde yine yunanistan yollarındayım oyunda tabi sürekli trafiğe takılıyordum dolayısıyla kamera açısını değiştirip ışığı görmek için numpadden 8'e 9'a basmak zorunda kalıyorum keza anayola çıkarken bir yerlere dönerken etraftan araba geliyor mu gelmiyor mu diye bakamıyordum bu da bir simülasyon oyununa hiç yakışmıyor tabi gerçekçilik bakımından.

Biliyorsunuz oyunun gerçekçiliği yol kenarındaki ayrıntılar çok iyi ama sağa sola bakamadan düm düz gidiyorduk baksak da hemen kaza hem sağdaki aynaya hiç bakamıyorduk :). Şimdi çok uzatmadan hikayeye devam edeyim. Evet yunanistan yollarından kaptırmış gidiyorken denize, denizdeki vapurlara, tarlalara, biçilmiş tarlalara falan baka baka gidiyordum ama tam olarak da bakılmıyor biliyorsunuz.

İçimden keşke kafamızı sağa sola çevirince ekran da ona göre hareket etse diye geçirdim. Sonra fareyle hareket ettirdiğimiz aklıma geldi sonra da iki fikri birleştirmem aklıma geldi. Yani fareyi yüzümüzle hareket ettirecektik. Peki nasıl derken birden aklıma ellerini kullanamayan engelli kardeşlerimiz için yapılmış programlar olacağı geldi aklıma. Sonra bir araştırdım ki yüz ile fareyi gerçekten kontrol edebiliyormuşuz. Bir program denedim olmadı, yani normalde güzel bir şekilde kontrol ettiriyordu fakat oyuna girince etkisiz kalıyordu. Bildiğim kadarıyla directx oyunlarında fare işletim sisteminden farklı bir yazılımla directx ile kontrol ediliyordu yani program oyunda etkisiz hale geliyordu. Umutlarım sönmüşken bir program daha deneyeyim dedim ve enable viacam adlı gayet de diğerlerine göre profesyonel bir şekilde hazırlanmış ücretsiz bir program buldum. Hem fare titremesi yok denecek kadar azdı hem de çok güzel kontrol ediliyordu. Elbetteki bir TrackIR kadar profesyonel değiller fakat TrackIR 5 cihazı da 680 TL civarlarında.

Demem o ki:
Enable viacam programını indirip kurun ve sihirbazıyla gerekli ayarlamaları yapın (çok basit) ve oyuna girin.

Önerebileceğim ayarlar:
Eğer vitesi el ile kullanıyorsanız vites ileri: fare tekerleği ileri, vites geri: fare tekerleği geri, sol sinyal: sol fare tuşu, sağ sinyal: sağ fare tuşu. Ve arada sırada fare kontrolünü yüzünüzden kaybederseniz, sağa sola çok kalkmışsa yüzünüzü ekrana ortalayın ve numpadden 5 tuşuna basın işiniz daha kolaylaşacaktır.

Evet aşağıdaki arkadaş kadar profesyonel bir şekilde olmasa da (o trackir 4 kullanıyor) biz de bu yöntemle çok büyük zevk alarak oynamaya başlayabiliriz. Hatta fiyat/performans olarak mükemmel biçimde faydalanıyoruz.

Şu videodaki arkadaşın sürdüğü keyfi kim sürmek istemez :)


Ya da bu arkadaşın keyfini
Enhanced by Zemanta


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver