Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

İnternetten izlenen videolarda ses ve görüntü senkronizasyonu sorunu

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 21 Şubat 2014 Cuma — Saat: 17:55:00

Bu sorunun çözümü chrome'dan flash player'ın birisini devre dışı bıraktırmaktan geçiyor. Geçenlerde sürekli olarak internetten izlediğim videolarda görüntü ve ses senkronizasyonu sorunu oluyordu.

Eğer videoya sağ tıklayıp ayarlardan "donanım hızlandırmayı etkinleştir"'i etkinleştirdiyseniz ya da devre dışı bıraktıysanız ve yine düzelmediyse devam edin.

Bu sorun şöyle: önce video bir kaç saniye oynuyor ardından görüntü donuyor ses geliyor sesle görüntü eşleştiği anda hiç bir şey yokmuş gibi video oynamaya devam ediyordu. Pek sorun olarak görülmese de sinir bozucu. Bu sorunu aşmak için kaldırıp yüklemediğim ses sürücüsü sürümü, ekran kartı sürücüsü sürümü kalmadı ki sorunun flash playerle alakalı olacağını düşündüm normalde firefox'un yüklettiği flash player windows'a yüklenmiş oluyor, chrome'unsa kendisinde var yani chrome'da iki tane flashplayer olmuş oluyor. Aradım ayarlardan ama derinlere bir yerlere saklayınca bulamadım ve internette araştırdım şu arkadaşın anlattığı gibi:

ayarlar>gelişmiş seçenekler>içerik ayarları>eklentiler>eklentileri ayrı ayrı etkisiz hale getir>sağ üstten ayrıntıları tıklayıp flash player'ın birisini devre dışı bırakın ve chrome'u açıp kapatın. Şimdi sorununuz benimki gibiyse büyük ihtimalle çözülmüş demektir.
Enhanced by Zemanta


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver