Orhan Gazi Kılıç

"Allah'ım sen beni, milletime ve devletime faydam dokunmadan alma"

Windows 10 Rezervasyonunu Nasıl Yaparım

Yazar: Orhan Gazi Kılıç — 22 Haziran 2015 Pazartesi — Saat: 15:12:00

Bildiğiniz gibi microsoft windows 7 ve üstüne ilk 1 yıl içinde ücretsiz windows 10 yükseltmesi veriyor. Windows 8 den emin değilim ama 8.1 kullanıcılarına da sınırsız windows 10 yükseltmesi veriyor. Geçelim şimdi microsoft'un stratejisini ve nasıl yapılır onu öğrenelim.

Belki farettiyseniz sistem çekmecenizin hemen yanına bir windows 10 simgesi gelmiştir. Ona tıklayıp rezervasyonu yap demeniz yeterli bu kadar basit. 29 temmuzda windows 10 çıktığında bilgisayarınıza bir bildirim gelecek ve yükseltmenizi yapabileceksiniz.
Sistem çekmecesi

Yükseltmeyi indirebilmeniz için en az 3 gb boş yeriniz olması gerekli.

Şimdi buraya kadar herşey güzel, ya peki windows 10 simgeniz gelmediyse? Uzun yolu anlatmadan önce bilgisayarınızda Windows Update KB3035583 güncellemesi var mı ona bir bakın -bakmak için denetim masası>sistem ve güvenlik>Windows update sol altta yüklü güncelleştirmelere bakın. hızlı bulmak için sağ üstteki arama çubuğundan koduyla arayabilirsiniz-, eğer varsa kaldırın ve tekrar yükleyin. kardırmak için sağ tıklayın ve kaldır diyin ve bilgisayarı yeniden başlatın. yüklemek içinse güncellemeleri denetledikten sonra aynı numaralı güncellemeyi bulun ve işaretleyip yükleyin.

Bende bu kesimdendim. İnternette bir kaç araştırma yaptım ama olmadı. En son konuyla ilgili microsoft forumlarına baktım. Derlenmiş bir script buldum. Daha önce bulduğum, Türkçe'ye çevrilmiş bir scriptti ama belki çeviriden dolayı çalışmamıştır diye bir de orjinalini denedim ve sonuç olumlu :)
Rezervasyon başarılıysa güncelleme ekranında bu şekilde belirtiliyor


Eğer siz de sorun yaşıyorsanız tek tek uğraşmak yerine sizin için yazılmış aşağıya koyacağım bu scripti deneyebilirsiniz. Yapmanız gerek yönetici olarak çalıştırmak. Bu scriptin içinde 3 yol, bir de kontrol var.

Yönetici olarak çalıştırdıktan sonra 1 i seçerek gerekli güncellemeye sahip misiniz ona bakın.

Eğer sahipseniz 2. sıradaki yöntemi deneyin, olmadıysa 3. sıradakini eğer hala olmadıysa 4. sıradakini deneyin. Büyük ihtimalle derdinize çare bulacaksınızdır.

yönetici olarak çalıştıracaksınız demiş miydim :)

scripte bu adresten ulaşabilirsiniz: https://www.dropbox.com/s/0u0au9xgy6ss18p/win10fix_full.zip?dl=0

rezervasyon ekranı


kaynak: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/i-want-to-reserve-my-free-copy-of-windows-10-but-i/848b5cce-958b-49ae-a132-a999a883265b


#orhangazikılıç #yazılımcı #programcı #mühendis #oyuncu #vatanperver